Saker jag tänker på

Varför är det bästa jag vet att dansa på ställen där ingen kan mitt namn?

 

Varför äter jag ofantliga mängder äpplen i stället för att plugga kemi?

 

Varför har jag alltid sett på knäckebröd som döden? Det är ju fint. Ju.

 

Varför är det bara med Noah and the Whale jag känner hjärtat slå i takt med musiken?

 

Varför kommer det aldrig finnas nått som heter rätt tid rätt plats?

 

Varför har jag ont under vänster skulderblad?

 

Varför kan jag inte hjälpa att uppfatta Robin Pecknold som någon slags övermänniska, en Gud? Och sen ser jag att han bara är en människa av kött och blod och i sin video har han massa hål i tröjan och då känner jag mig så liten och meningslös.

 

 


Kommentarer
Postat av: Maja

Fina tankar! fast sorgligt att du inte tror det finns rätt tid rätt plats.. Men fint <3

2011-05-02 @ 21:23:47
URL: http://fastjagvetinte.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0